måndag, juni 04, 2007

Ditt første solstikk's gåte

Nu rinner solen
Ingen grønnere enn du

Min venn
vi vandrer på den side åker
Tenk, der står den blide ku

Sakte strør vi våre smuler
Liten sky av fuler vinker
over åker
gresset minker
Arg! blir nå den blide ku

"Du skal ei trø i gresset mitt"
sa kua indignert
fuler ler
"Perverse dritt!"
hun roper
fuler fortsatt ler

Smuler, gress og gammel skjorte
svinner alle med vårens lorte

Spis meg nå mens du har råd
Bli ei arg, da blir jeg borte.

hvem er jeg?

4 kommentarer:

Jon sa...

Sorry. Skjønnte ingenting.

Jon.

Ole Malvin sa...

ei spyfloga?

Snøsokk sa...

Min djuptdykkande logestikk ser ut til å kasta dykk på vannvidde.

beklager ole malvin, men eg er redd svaret på gåta tilhøyrer den abiotiske delen av økosystemet.

Anonym sa...

hohoh hihi !! =D genialt bra.


- Hokazaman Zuki